9-12 жовтня в місті Ужгород проходила Осіння школа медичної освіти 2024, яка об`єднала медичних освітян, управлінців, представників практичної медицини та громадськості, студентів.
У Школі взяли участь представники Львівської медичної академії імені Андрея Крупинського : Юрій КРИВКО, Лариса СОЙКА, Юрій СОГУЙКО, Наталія ЮРИСТОВСЬКА, Наталія ДУБ.
Ці 4 дні стали майданчиком для обговорення шляхів удосконалення медичної освіти в Україні, пошуку подолання викликів, які існують сьогодні в медицині, нових знайомств, обміну досвідом.
Присутні стали учасниками воркшопів та актуальних дискусій від відомих спікерів:
- Джанет Ґрант. Повсякденна діяльність медичного факультету виходить за межі викладання в аудиторії. БПР має бути під контролем професії, а не інших регуляторних органів. Важливим є менеджмент робочого місця та освітнього середовища. Курикула – управлінський, ідеологічний та плановий документ.
- Вім Гроот. Дослідження повинні бути частиною медичної освітньої програми у вищій освіті. Проведення досліджень сприяє розвитку важливих знань і навичок студентів-медиків. Розвиток внутрішньої системи забезпечення якості є необхідною умовою для інтеграції України в європейську систему вищої освіти.
- Олена Никончук. Університетська клініка та університетська лікарня – це різні поняття. Нові підходи до інтернатури. Читайте! Цікавтеся! Знайомтеся з усім новим!
- Олена Ігнащук, Тетаня Черниш. Були представлені та проаналізовані результати дослідження з оцінювання освітнього середовища та додипломній та післядипломній освіті (DREEM,PHEEM).
- Андрій Бутенко, Олена Єременко, Сергій Калініченко. Роль і значення Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти та Центру тестування при МОЗ України у забезпеченні якості вищої освіти в Україні.
- Вадим Вус, Матвій Хренов, Іван Черненко, Володимир Ходоровський, Ірина Лещина, Олена Ігнащук. Будувати мости між медичною освітою і закладами охорони здоров`я треба!
- Орест Сувало, Ольга Бершадська, Анастасія Ходан. Присвятили свій виступ чутливому питанню емоційного насильства в медичній освіті.
- Михайло Винницький. Про сучасну трансформацію системи вищої освіти України.
- Пітер Сутер, Ренато Галеацці. Іноземний досвід реалізації медичної освіти.
- Юрій Кривко, розповів про досягнення, перспективи, плани та виклики, які стоять перед ЛМА.
Важливо наголосити, що на Осінній школі медичної освіти були відзначені науково-педагогічні працівники Академії Ореста КЛОНЦАК, Наталія ОЛІЙНИК, Наталя РУДАКОВА, Ірена ХМІЛЯР, як перші з представників пілотних закладів, за підтримки Україно-швейцарського проекту реалізували науковий проєкт (Oliynyk, N., Khmilyar, I., Rudakova, N., Klontsak, O., Shvab, M., & de Jong, N. (2024). Formation of communicative competence of massage therapists with visual impairments: A research study.Heliyon, 10(18), Article e38126. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e38126),
Вдячні Україно-швейцарському проєкту, Ужгородському національному університету, Міністерству охорони здоров’я України, Maastricht University, Embassy of Switzerland in Ukraine / Посольство Швейцарії в Україні, Swiss Tropical and Public Health Institute (Swiss TPH)